czwartek, 16 czerwca 2016

,,OCALENIE CALLIE I KAYDENA" - Jessica Sorensen

 # To słowa, tak trudne do wypowiedzenia...


 Tytuł oryginalny: The Redemption of Callie and Kayden 
Data wydania : 19 października 2015 r.
Liczba stron: 384 
Przełożyła: Ewa Helińska 
Wydawnictwo: Zysk i S-ka 
ISBN: 978-83-7785-760-1
Przystępna cena w: empik.com 
Kategoria: literatura obyczajowa, romans




     ,,Zaczynam sobie wszystko przypominać: krew, przemoc, ból... I pragnienie, by wszystko się wreszcie skończyło."

Dzieci nie powinny nosić w sobie bólu. Bo może być dla nich zabójczy. Mogą się go wstydzić, ukrywać go, a nawet tłumaczyć sobie, że to po części ich wina. Ale nie zawsze to, co właściwe ma swoje ujście. Kayden od zawsze nosił w sobie truciznę, która po woli go niszczyła. Do czasu kiedy nie pojawiła się ona - Callie. Ufa jej a przede wszystkim kocha. Ale wydarzenia ostatnich dni sprawiły, że stało się coś bardzo złego w jego życiu. Terror i pragnienie zamknięcia oczu, wreszcie dostały swoją szansę. Wszystko mogło się zakończyć. Lecz Kayden wciąż oddycha, pomimo tego co się wydarzyło. Plus wisi nad nim zarzut pobicia. Niestety najgorsze jest to, że teraz odseparowano go od świata, sądząc, że może sobie zaszkodzić. I wylewa się kolejna szklanka kłamstw, tuszujących tajemnicę jego rodziny. Ale najgorsze jest, to, że ona widziała co się z nim wtedy stało. Oraz to, że teraz jej nie ma. A Kayden postanawia ją zostawić w imię jej szczęścia.

,,Też kiedyś rozpadłam się na milion kawałków. Zniszczyła mnie obca dłoń. Teraz jednak poczułam, że zaczynam na nowo stanowić jedną całość."

Callie do końca nie wie w, co wierzyć. Z jednej strony to ona go znalazła i ma pewność, że on by tak nie postąpił. Ale wszyscy w około mówią, że to Kayden się skrzywdził, że nie było w tym winy jego ojca, że robił tak od zawsze. Lecz czy byłby gotów zostawić ją? Callie nie może się tego dowiedzieć, bo nie ma z chłopakiem kontaktu. Jest załamana. A dodatkowym obciążeniem jest rodzina - która za wszelką cenę robi męczennika z Caleba, a ją potępia. Ale na całe szczęście Luke i Seth wpadają na świetny pomysł. I to się sprawdza. A  magia świąt dodaje napędu myślą, mówiącym, że wszystko może ulec zmianie. Jeśli tyko Callie tego zapragnie. Czy dziewczyna zdoła ocalić ukochanego ? Cena jest prosta. Wystarczy, że upora się z mroczną przeszłością.

             ,,Powitaj ponownie to, co utracone."

W całym moim życiu, nie czytałam jeszcze czegoś tak pięknego, a zarazem przerażającego. Plątanina miłości, bólu, nienawiści, strachu, pragnienia wolności ....
Czy może być coś bardziej emocjonującego? Nie. Opowieść pochłonęła mnie całkowicie. Wertując każdą stronę miałam wrażenie, że te wszystkie negatywne emocje mogą w jednej sekundzie przytłoczyć mnie samą. Ale było warto. Cały czas kibicowałam bohaterom. Myślałam "Dalej, jesteście silniejsi, niż myślicie". Moim zdanie jest to jedna z tych powieści trudnych do napisania.

Akcja czasami mnie przerażała, powodowała wstrzymanie oddechu na krótką chwile. A teraz mam wrażenie, że wszystko, co zawiera ta książka : siłę, wiarę, życie  przesiąknęło we mnie.  To piękna opowieści o miłości, będącą jednocześnie pułapką dla Callie i Kaydena , ale i wybawieniem. "Ocalenie" słowo jedno na milion, tylko osiem  liter o wielkie mocy działania.

Zachęcam do przeczytania, bo ta książka ujawnia prawdziwe piekło na ziemi, zmienia oblicze człowieka, wydobywa codzienną , czasami podłą egzystencję ludzką na światło dzienne. Staje się siłą dla upadających.

Ocena : 9/10

         ~Charlotte

3 komentarze:

  1. To najlepsza recenzja ze wszystkich jakie napisałaś! Gratuluje. Dziękuję za szczerą opinię.
    -Olcia34

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo mi się ta książka podobała i mam nadzieje, że Zysk wyda pozostałe części z tej serii. ;)

    OdpowiedzUsuń

Cześć czytelniku! Jeśli przeczytałeś to, co napisałam powyżej , proszę pozostaw po sobie ślad. Skomentuj. Krytykuj, pytaj i chwal. Każda opinia to dla mnie cenny skarb.
~ Charlotte ;)