poniedziałek, 15 sierpnia 2016

,, WYBRANI "-C. J. Daugherty

  # Co tu się właściwie dzieje?... 


 Tytuł oryginalny : Night School 
 Data wydania : 2013 r. 
 Liczba stron : 434
 Seria : Nocna szkoła 
 Przełożyła : Martyna Bielik 
 Wydawnictwo : OTWARTE 
 ISBN : 978-83-7515-220-3
 Przystępna cena w : TaniaKsiazka.pl
 Kategoria : thriller młodzieżowy 
 Ocena : 9/10


Każdy z nas był lub jest nastolatkiem. Czasami bywa tak,  że radość i spokój potrafią gdzieś odejść,  a w ich miejsce pojawia się burza i fascynujące krople deszczu.  Ale też przez tą dziwną pogodę musi przejść rodzina, która jak każda nie jest idealna. 

,, Przestań próbować mnie  zrozumieć. Nie analizuj wszystkiego,  co robię. Nie obrażaj mnie też,  przy okazji. Uwierz,  nie wiesz absolutnie nic. "

 I tak było w przypadku Allie - zbuntowanej nastolatki,  o zranionym sercu, do którego przyczyniła się rodzina. Pewnej niefortunnej nocy dziewczyna daje się złapać policji. Jej rodzice mają dość zachowania nastolatki i posyłają ją do Akademi Cimmeria. Allie zostaje rzucona na głęboką wodę,  do elitarnej szkoły,  w której obowiązują ścisłe zasady. Niestety jest jeden mały problem, do placówki uczęszczają same bogate dzieciaki,  a dziewczyna nie jest do nich podobna pod tym względem. 

,, Jesteśmy tylko pionkami. Nasze życie zależy wyłącznie od losu. " 

Jednak największe kłopoty pojawiają się kiedy zostaje zamordowana jedna z uczennic. Na dodatek dziewczynie mieszają w głowie przystojny Sylvain i odstające od reszty szkolnego społeczeństwa jak Allie –  Carter. Lecz w tej dziwnej akademii nauczyciele wręcz mordują nauką. I co zrobi dziewczyna? Odważy się poszukać mordercy? Wpląta  się w kolejne tarapaty? A może tych dwóch przystojniaków jej w tym pomoże?

,, Tak się kończy wodzenie na pokuszenie. "

Kiedy pierwszy raz brałam tą książkę do ręki,  to myślałam,  że to coś z fantastyki. Nwm czemu....może przez tę okładkę? Początkowy rozdział nie przypadł mi do gustu,  ale nie poddałam się tak szybko. Każda kolejna kartka poczynała,  co raz bardziej karmić moją duszę. A ciekawość nie dawała mi odetchnąć. 

Akcja toczyła się bardzo taktowanie. Wydawała się przemyślana i w końcowych stronach książki,  tak mnie zaskoczyła,  że aż mnie zatkało. Wydawnictwo nie popełniło żadnych błędów w druku,  więc  tekst był spójny i logiczny. Większa ilość dialogów była zabawna i przygotowywała mnie na kolejne wydarzenia. 

Jeśli chodzi o bohaterów, to sama nwm czemu na początku ciągnęło mnie do czepialskiego i zdystansowanego Carter,  a potem do uosobienia ideału chłopak,  Sylviana.... 
Ostatecznie Allie przypadła mi do gustu, ponieważ w znacznym stopniu przypominała mi mnie. 

Okładka jak dla mnie jest dość interesująca i nie żałuję,  że sięgnęła po tą powieść,  bo mam już dosyć wampirów i tego całego błędnego kółka. A autorka opowiedziała światu delikatną historię, wzmagającą apetyt na dalsze części. Polecam. 

~Charlotte 

12 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawa pozycja, ogólnie wartościowy blog. Jeszcze zajrzę. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie znam tej serii, ale może kiedyś się na nią skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jakoś rok temu sięgnęłam po te książke, doszłam do jej połowy i odłożyłam. Nie zaciekawiła mnie, WTEDY. Po twojej recenzji mam chęć ponownie podejść do przeczytania jej. Zostajemy na dłużej i zapraszamy do nas. Cieplutko pozdrawiamy :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mnie niestety pierwszy tom się nie podobał :( Raczej nie był zły, ale trochę mnie Allie denerwowała :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wszyscy mówili że taka świetna wciągająca książka a jak zaczęłam czytać drugi tom to tak się meczyłam że jeszcze nigdy żadnej książki tak długo nie czytałam

    Blog o książkach

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Być może masz rację, co do drugiedo tomu, ale nie wiem tego napweno ,bo nie czytałam. Ale myślę, że to też kwestia gustu :-) Mi też niektóre książki "nie wchodzą". Pozdrawiam.

      ~Charlotte

      Usuń
  6. Bardzo spodobał mi się pierwszy tom :) Obecnie jestem przy 3 :)

    OdpowiedzUsuń

Cześć czytelniku! Jeśli przeczytałeś to, co napisałam powyżej , proszę pozostaw po sobie ślad. Skomentuj. Krytykuj, pytaj i chwal. Każda opinia to dla mnie cenny skarb.
~ Charlotte ;)